مرکز رشد و توسعه فناوری در دانشگاه جامع علمی كاربردی راه اندازی می شود
مرکز رشد و توسعه فناوری در دانشگاه جامع علمی كاربردی راه اندازی می شود
معاون پژوهشی دانشگاه جامع علمی کاربردی از موافقت اصولی وزارت علوم برای راه اندازی مرکز رشد و توسعه فناوری این دانشگاه خبرداد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی كاربردی ، دكتر جعفر خلقانی ، معاون پژوهشی دانشگاه در مراسم اختتامیه اولین دوره مسابقات و سمینار ربوجام در این دانشگاه با اشاره به نام گذاری سال جاری به جهاد اقتصادی توسط رهبر فرزانه انقلاب گفت: این نام گذاری بسیار مهم و از ابعاد مختلف قابل بررسی است. وی ادامه داد: جهاد اقتصادی نیازمند زمینه های لازم است و به طور قطع و یقین جهاد علمی و فرهنگی مقدمه و زمینه ساز جهاد اقتصادی است و اگر بخواهیم در عرصه های جهاد اقتصادی موفق باشیم باید درعرصه علمی و فرهنگی توفیقات لازم را کسب کنیم.
معاون پژوهشی دانشگاه جامع علمی کابردی با بیان اینکه ملت ایران در عرصه های مختلف از جمله عرصه های دفاعی و جهادی موفق عمل کرده است خاطر نشان کرد: هشت سال دفاع مقدس همواره در تاریخ انقلاب اسلامی ایران می درخشد. وی افزود: اعتلاء و سربلندی جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف نیازمند کارجهادی در عرصه های اقتصادی است و همه باید با مجاهدت اقتصادی در راستای تقویت اعتلای کشور تلاش کنیم. دكتر خلقانی به نقش ویژه دانشگاهیان در راستای تحقق جهاد اقتصادی اشاره کرد و گفت: دانشگاهیان باید سهم و رسالت خود را در این عرصه ایفا کنند. وی جهاد علمی را موتور تحقق جهاد اقتصادی عنوان کرد و گفت: بین علم ، دانشگاه ، صنعت و بازار اقتصادی کشور حلقه مفقوده وجود دارد که دانشگاه ها به ویژه دانشگاه جامع علمی کاربردی با توجه به نقشی که دارد می تواند این خلاء و حلقه مفقوده را پر کند.

معاون پژوهشی دانشگاه جامع علمی کابردی با بیان اینکه ما معتقدیم جهاداقتصادی مقطعی و موقتی نخواهد بود تصریح کرد: جهاد اقتصادی به صورت مستمر برای دسترسی به عدالت و پیشرفت در نظام جمهوری اسلامی وجود خواهد داشت. دكتر خلقانی در بخش دیگری از سخنانش افزود: یکی از حوزههای نیازمند تغییر و تحول ، حوزه آموزش است ما نمی توانیم دانشگاههایی با فرآیند آموزشگاه داشته و از آنان توقع علم داشته باشیم و امروز ما نیازمند تجدید به نظر در روش آموزش هستیم.
وی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی معتقد است که بسته های آموزش در دوره های آموزشی باید بسته های فناوری باشد یادآور شد: نمی شود با آموزش های مستمر و یکسان علی رغم نو آوریها در جهان آموزش هایی داشته باشیم که مبتنی بر مسایل نظری یکسان، نه حتی نظریه پردازی علمی و تکنولوژیکی است.
معاون پژوهشی دانشگاه جامع علمی كاربردی با بیان اینکه خوشبختانه دوره های مبتنی بر تحقیقات در وزارت علوم آغاز شده است، تصریح کرد: وزارت علوم با راه اندازی مرکز رشد و توسعه فناوری در دانشگاه جامع علمی كاربردی موافقت اصولی خود را اعلام کرد و از این پس به دنبال تدوین قطب های فناوری خواهیم بود.
وی تولید اقتصاد دانش بنیان را مصداق علمی تولید ثروت از دانش عنوان کرد و افزود: جهادعلمی مقدمه و پیشتاز جهاد اقتصادی است و جهاد اقتصادی آن نیست که از ذخایر خدادادی و زیرزمینی استفاده کنیم بلکه جهاد اقتصادی آن است که از تفکر، خلاقیت، نوآوری، دانش و کار آفرینی تولید ثروت کنیم.
وی با بیان اینکه باید با دانش ملی و بومی ، صنعت را تولید کنیم، افزود: مسیر استقلال اقتصادی از تلاش و جهاد اقتصادی می گذرد و اگر پیمودن این راه به صورت میان بر باشد رنگ جهادی آن پررنگ تر است.
دكتر خلقانی افزود: اگر تولید علم در گذشته صورت نگرفته باشد جهاد اقتصادی در آینده در همه ابعاد به تکامل نخواهد رسید نخبگان ملت با گذشت چند سال از شروع برنامه چشم انداز 20سال کشور ثابت کردند شاخص علمی پیشرفت را فراتر از زمان پیش بینی شده طی کردند و در منطقه رتبه اول علمی به بدست آوردند.
وی تصریح کرد: ملت ایران یک درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهند و 11درصد علم جهان را تولید می کنند ولی در حوزه اقتصاد این گونه نیست، آسیب این فرآیند کجاست؟ که تولید علم کشور به تولید ثروت منتهی نمی شود؟ بنابراین جهاد علمی بدون پیوند جهاد اقتصادی امکان پذیر نیست.
معاون پژوهشی دانشگاه جامع علمی کابردی افزود: این دانشگاه با 680 مرکز علمی کاربردی و با 450 هزار دانشجو می تواند خلاقیت و کارآفرینی را رقم بزند.
